איך גולשים?

גלישה על Freebord נראית קלה, אך היא לא. כמתחיל, אתה צריך להתחייב לרעיון שאתה ״גולש״ על המדרכה כמו בסנובורד (ולא כמו החלקה על סקייטבורד). בדיוק כמו ללמוד סנובורד, זה עלול לקחת כמה ימים או שבועות עד שתבין את העיקרון שלו, גם אם אתה אחד שחורש את השלג. היה סבלני ותצפה ליפול כמה פעמים, אתה תחרוש גם את המדרכה בקרוב.

  • לבש תמיד ציוד מגן, כולל קסדה, מגיני פרק כף היד, מגיני ברכיים ומגיני מרפק.
  • בדוק את המדרכה ושים לב לסדקים, מכסה ביוב, מים, שמן, וכו׳. כל אלו ישפיעו על הגלישה שלך.
  • השתמש במשקל שלך לצבור תאוצה.
  • בדוק את הפריבורד שלך ושים לב לחלקים רופפים לפני הרכיבה.
  • דע את היכולות שלך וגלוש בשליטה.

גלישה בטוחה

המיקום הנכון

טוב | לא טוב

המיקום הנכון יעזור לכם ללמוד מהר יותר. חפשו:

  • מדרכה חלקה ללא סדקים, בליטות או רכסים.
  • רחוב רחב שיאפשר חופש תנועה.
  • שיפוע מתון – מספיק על מנת לצבור תאוצה, אבל לא מספיק כדי לאבד שליטה.
  • כמה שפחות תנועת רכבים והולכי רגל.

עצירה וגילוף

למד לגלף:

  • בדוק שהגלגלים המרכזיים שלך גבוהים מהקרקע וקרובים לבורד ככל האפשר.
  • התאם את הציר הראשי (הבורג הגדול שמחזיק את הגלגלים יחד), כך שה-Trucks שלך יהיו די רופפים. הגדר את ה-Trucks האחוריים מעט הדוקים יותר מאשר ה-Trucks הקדמיים שלך.
  • מרכז את הרגליים על הלוח בעמדה נוחה, עם הבהונות והעקבים במרחק שווה לקצוות הבורד. העמידה שלך צריכה להיות מרוכזת על הלוח או מעט לכיוון אפו של הלוח.
  • רכב במורד גבעה ועשה סיבובים רחבים גורפים. הישען עם גופך לכיוון הסיבוב.
  • התאם את ה-Trucks כך שתוכל לפנות בנוחות לשני הכיוונים. רוכבים קלים ירצו Trucks רופפים יותר מאשר רוכבים כבדים.
  • תמשיך להתאמן עד שאתה מרגיש נוח עם הגילוף על הפריבורד שלך.

למד להחליק:

  • השתמש במפתח אלן קטן על מנת להתאים את הגלגלים המרכזיים למצב הגבוה ביותר שלהם (כלומר קרוב לקרקע ככל האפשר). אם הלוח מרגיש לא יציב מדי, אפשר להשתמש במצב השני הגבוה ביותר. לבדיקה, נסה להטות את הבורד שלך לצד אחד כך שתהיה מסוגל להכניס את האצבע מתחת לגלגל החיצוני המורם (כ-1.5 ס״מ מעל הקרקע). עליך להגיע למצב זה כדי להחליק כראוי.
  • עמוד על הבורד והתנדנד מצד לצד. אפקט נדנדה זה יאפשר לך להעביר את המשקל מקצה הבורד לבסיסו.
  • נסה לגלף את פניותיך, כמו שעשית מקודם. אל תחליק ישר. כאשר אתה נשען לכיוון הפנייה, נסה להטות מעט ממשקלך לבסיס הבורד. הטיית גופך תגרום לדחיפת הבורד כלפי חוץ ותאפשר לו להחליק. ידרש לך אימון ותרגול, לכן השאר סבלני.
  • הישען על קצה אחד בכל פעם; אל תדלג ביניהם. הטה את משקלך לקצה הבורד הנמצא בכיוון אליו אתה פונה, והטה את משקלך לכיוון קצה אחר על מנת לפנות לאותו כיוון.
  • הטיית משקלך תמיד צריכה להיות קדימה, והטיית משקלך לאחור תגרום ל״תפיסת קצה״ ועצירה לא מתוכננת.
  • הטה את משקלך לקדמת הלוח והשתמש ברגל האחורית שלך להניף את הקצה האחורי כדי להתחיל להחליק.
  • אל תטה את משקלך ישירות על גלגלי המרכז. כמו בסנובורד, זה לא יציב. בעזרת תרגול תוכל ללמוד כיצד לרכב ישר.

שלוט במהירות שלך.

כמו בסנובורד, יש שלוש טכניקות בסיסיות:

  • גלוש בסיבובים רחבים גורפים.
  • נסה להחליק. כל פעם שאתה מבצע החלקה אתה מאט במידה מסוימת. ככל שתטה יותר את משקלך לקצה הקדמי של הבורד, כך תאט יותר.
  • בצע powerslide. זוהי החלקה אבל עם היתרון הנוסף של הישענות לאחור ותוך כדי ששמים יותר משקל על הגלגלים החיצוניים. אל תשתמש יותר מדי בטכניקה זו מכיוון שהיא הדרך המהירה ביותר לשיטוח הגלגלים שלך. במקום זאת, בלם בזווית לגבעה כדי לשמור על הגלגלים החיצוניים המסתובבים בזמן שאתה מבצע החלקה.

טיפים נוספים

  • אפקט נדנדה גדול יותר מקל על ההחלקה. מתחילים רבים מעדיפים ללמוד בדרך זו, גם אם הבורד מרגיש לא יציב. אם אפקט הנדנדה הוא יותר מדי בשבילך בהתחלה, הזז את גלגל המרכז שלך חריץ אחד לכיוון הבורד. זה יקטין את אפקט הנדנדה אבל יהיה לך קל יותר ל״תפוס קצה״. ככל שתשתפר, סביר להניח שתרצה אפקט נדנדה גדול ככל האפשר.
  • התאם את צורת עמידתך ואת ה-Trucks. התאמות קטנות הן משמעותיות מכיוון שכל רוכב הוא שונה. הגדר את ה-Trucks האחוריים מעט הדוקים יותר מאשר ה-Trucks הקדמיים שלך, כדי לעזור ליזום ״החלקה״. תמיד התאם את שני גלגלי המרכז שלך לאותו הגובה.
  • אם אתה מבצע סיבוב לא מכוון, הטה את צורת עמידתך ומשקלך לקדמת הלוח, וכוון את כתפיך במאוזן לקו הנפילה.

הגלגלים

  • תוך כדי שחיקת הגלגלים החיצוניים, כוון את הגלגלים הפנימיים קרוב יותר לבורד על מנת לשמור על אפקט הנדנדה.
  • ברוב המקרים, הגלגל האחורי בצד העקב הוא שנשחק ראשון. החלף בין הגלגלים בצורת X על מנת לנצל את המירב מכל ארבעת הגלגלים.
  • המנע מהשטחת הגלגלים ע״י הימנעות מהחלקה במאונך ל״קו הנפילה״. במקום זאת החלק באלכסון כדי לשמור על הגלגלים מסתובבים.
  • גלגלים קשיחים (82A, 86A) טובים יותר להחלקה ונשחקים פחות. גלגלים רכים (78A, 74A) טובים יותר ל״תפיסת קצה״.