הרכבה ותחזוקה

הרכבת הרצועות לרגליים

כלים:
– מברג פיליפס
– מפתח ברגים או בוקסה בגודל 10מ"מ

שלב 1:
מצא את שקית הS2 המכילה 4 ברגים, 4 אומים ו-4 מכווני גובה.

שלב 2:
הכנס את בסיס המתכת דרך הקצה מהפלסטיק והתאם לגובה הרצוי – השתמש בארבעת מכווני הגובה של S2.

שלב 3:
מצא את החורים הקדוחים על הבורד.

שלב 4:
נעל את הרצועות לרגליים כמו בתרשים מימין. וודא שהידקת את האומים ביסודיות, שראשי הברגים בקו ישר עם הבורד. התאם את הזווית למקום הרצוי לפני הידוק הברגים והאומים.

הרכבת הצירים

כלים:
– מברג פיליפס
– מפתח ברגים או בוקסה 10mm

שלב 1:
מצא את 8 החורים הקדוחים מתחת לבורדת ונעץ חורים דרך טייפ גריפ.

שלב 2:
הכנס את 8 הברגים דרך הצד העליון של הבורד. הצמד את הצירים לצד התחתון של הבורד עם הגלגל המרכזי פונה כלפי פנימה.

שלב 3:
הדק את 8 הברגים.

איך מכוונים FREEBORD

תמיד בדקו את הFreebord לפני רכיבה. בדקו אם יש קרעים ופגמים בגלגלים, בבורד, בצירים וברצועות הרגליים.
וודאו שכל הברגים והאומים מחוזקים ומהודקים במקומם כולל הציר הראשי והגלגלים. כל רוכב שונה, והאופן בו תכוונו את הבורד, ישפיע רבות על הלמידה שלכם וישפר את הרכיבה שלכם. בצעו ניסויים בכיוונון ה-freebord בכדי ללמוד כיצד הם משפיעים על סגנון הרכיבה שלכם.

Hanger

אחד הדברים הראשונים שאתה רוצה לעשות כשאתה מקבל את ה- freebord שלך הוא להתאים את המתח של ההאנגר. ניתן לעשות זאת על ידי שחרור או הידוק האום הראשי. התאמות קטנות אומרות הרבה וכל רוכב הוא שונה. אם אתה רוכב קל אפשר לעשות אותם רופפים יותר, כך שזה יותר קל להחליק ולהסתובב, רוכבים כבדים עושים את ההפך. צירים רופפים מסתובבים יותר אך מחליקים פחות, צירים מהודקים מחליקים יותר ומסובבים פחות. קבע את הציר הקדמי פחות מהודק מהאחורי בכדי להקל על פניות חדות.

גובה הגלגל המרכזי

הFreebord שלך מגיע עם הגלגל המרכזי מורכב הכי רחוק שאפשר מהבורד. הגלגלים המרכזיים צריכים להיות מכווננים כאשר יש מרחב של לפחות אצבע בין הקצה לאדמה. ככל שהגלגל המרכזי יהיה יותר פתוח (רחוק מהבורד) לרוכב יהיה קשה יותר לקבל מהירות בירידה והוא יתמודד עם גלישה נוקשה יותר. כוון את הגלגלים המרכזיים קרוב יותר לבורד בשביל לקבל כמות עקבית של מרחק בין קצה הגלגלים לבין המדרכה. ככל שיש יותר מרחק כזה, קל יותר קל לגלוש. תמיד כוון את גלגלי המרכז שלך שיהיו באותו הגובה. אם המרחק בין הגלגלים למדרכה הוא יותר מדי בשבילך להתחלה, כוון את הגלגלים הקדמיים קצת יותר לכיוון הבורד, זה יתן לך יותר שליטה. כשתשתפר, סביר להניח שתרצה כמה שיותר מרחק.

חיבורים

וודא שכל הברגים והאומים מחוזקים היטב. אל תהדק אותם חזק מדי אל העץ מאחר וזה יצור סדקים בעץ. ניתן לכוון את החיבורים בצורה מאונכת ואופקית כדיי לקבל יציבה שונה. חיבורים יכולים להתחבר לפי העדפות הרוכב. אם החורים הקדוחים על הבורד שקנית לא מתאימים עבורך, ניתן לקדוח חורים חדשים על העץ כדי לקבל את התוצאה הרצויה. העץ קשיח ויכול לעמוד במספר חורים בו זמנית.

פלטת בסיס

האם ה CASTOR משומן היטב? במידה ולא, קצת וזלין יעשה את העבודה. אל תשתמש בנוזל סיכה על בסיס מים מאחר והוא יתנדף מהר יותר מנוזל סיכה על בסיס נפט. בזמן שהבסיס מנותק, בדוק לראות אם הציר ממרוכז והאם הגלגלים המרכזיים שלך פונים ישר. בדוק האם ה CAM עדיין בצורת 'ביצה' ובחתיכה אחת. האם הPIVOT CUP שלך במצב טוב? בדוק לראות שיש לך ???, ושהם לא קרועים או פגומים. PIVOT CUP חסר או פגום ישפיע רבות על אפשרות התמרון. האם הקפיצים במקום? במידה ולא, שים אותם בחזרה או צור איתנו קשר.

סיבוב הגלגלים

גלגלי הקצה

במשך הזמן תצטרך להחליף את הגלגלים. גלגלים יכולים להחזיק החל משבועיים ועד ארבעה חודשים, תלוי בכמה אתה רוכב, סוג המדרכות שאתה רוכב עליהן, כמה אתה רוכב ומשקלך. כדי לעזור לגלגלים שלך להחזיק יותר זמן, הפוך אותם מדי פעם.

זהה את קצה העקב שלך וקצה האצבע שלך. כדי לסובב את הגלגלים כמו שצריך אתה צריך להצליב את הגלגלים בצורה של X. זה אומר שקצה העקב האחורי שלך יהיה קצה האצבע הקדמית שלך, קצה העקב הקדמי שלך יהיה קצה האצבע האחורית שלך, וכו'.

גלגלים מרכזיים

הגלגלים המרכזיים בדר"כ לא צריכים להחליף מקום. אם שמת לב שהגלגל האחורי נהיה קטן יותר מהגלגל הקדמי, החלף ביניהם בכדי לחפות על זה.

החלפת המיסבים

במידה והמיסבים שלך לא מסתובבים כמו שצריך, יש מספר פתרונות. אם יש לך מיסבים ניתנים לפירוק כמו ה Bone Red, קצת Speed Cream יעשה את העבודה. אם אין לך speed cream, קצת שמן כמו WD-40 גם יעשה את העבודה אבל תצטרך לעשות את זה לעיתים קרובות יותר. אם יש לך מיסבים שאינם ניתנים לפירוק, אתה יכול להשרות אותם בשמן מנוע למשך 24 שעות, שמן המנוע ימצא את דרכו לתוך המיסבים. התהליך עם שמן המנוע ניתן לביצוע על כל סוגי המיסבים.

WHEEL BEARINGS

החלפת המיסבים

במידה והמיסבים שלך לא מסתובבים כמו שצריך, יש מספר פתרונות. אם יש לך מיסבים ניתנים לפירוק כמו ה Bone Red, קצת Speed Cream יעשה את העבודה. אם אין לך speed cream, קצת שמן כמו WD-40 גם יעשה את העבודה אבל אתה תצטרך לעשות את זה לעיתים קרובות יותר. אם יש לך מיסבים שאינם ניתנים לפירוק, אתה יכול להשרות אותם בשמן מנוע למשך 24 שעות, שמן המנוע ימצא את דרכו לתוך המיסבים. תהליך שמן המנוע ניתן לביצוע על כל סוגי המיסבים.

הרכבת המיסבים מחדש

החזר את המיסבים אל הציר המיועד להם, קח את הגלגל עם הצד הגרפי כלפי מטה ולחץ אותו כלפי הציר כדי להדק את המיסבים אל בסיס הגלגל. הפוך את הגלגל ודחף את השארית לצד השני. בשלב זה אמור הגלגל להיות על הציר בצורה הנכונה עם המיסבים ו SPEED WASHER בין הבסיס למיסבים. עכשיו רק נשאר ליישם SPEED WASHER ולחזק את האומים. התהליך הזה הוא יותר מהיר מאשר חולץ מיסבים ובנוסף לא צריך לגעת במיסבים מה שהופך את העבודה לקלה יותר בדרכים.

Edge Wheel Bearings

שחרר את אום הגלגל והסר אותו. הוצא את ה speed washer מהקצה ושים אותו עם האופ. משוך את edge wheel למעלה מספיק בשביל שרק התחתית עדיין תהיה על הציר. סובב את הגלגל בתנועת נדנוד – בתנועה דומה למתן גז באופנוע. ה- bearing אמור לצאת מהגלגל ולהשאר על הציר, הפוך את הגלגל וחזור על הפעולה.

Center Wheel Bearings

ראשית, הסר את הגלגלים. הנח את הגלגל המרכזי על הציר של המתלה. המרווח במרכז הגלגל לא יכנס לציר, אז דחף למטה וזה אמור להוציא את ה bearing מהצד הנוגע ביד שלך. וודא שכאשר אתה מפעיל לחץ על הגלגל היד שלך לא נוגעת בbearing העליון.