פריבורד ישראל

קבוצת בר-סגל מייבאת באופן בלעדי את המותג "Freebord" בישראל החל משנת 2015. את הבורדים בישראל ניתן לרכוש דרך אתר זה, או דרך החנות "סטארבייקס" ברחוב ראול וולנברג 1, רמת החייל תל-אביב.

פריבורד קליפורניה

חדשנות וקידמה הם הדברים שמניעים את חברת Freebord העולמית.  לאחר שנים של פיתוח בתחום הגלישה, Freebord פיתחה בורד מיוחד שגלישה עליו מרגישה בדיוק כמו גלישת סנובורד רק על מדרכה.
freebord נוסדה ב – 1996 ע"י סטין סטראנד בפאלו אלטו, קליפורניה, בזמן לימודיו האקדמיים בעיצוב מוצר באוניברסיטת סטאנפורד. סטין רצה למצוא דרך להביא את הסנובורד אל הרחוב, והחל בפיתוח אב-טיפוס של סקייטבורד שיוכל להחליק ולעצור בדיוק כמו בשלג. הוא רשם את העיצוב כפטנט, והחל בעיצוב והרכבה של דגם ה"אלפא" הראשון ב1997, מתוך החניה בביתו בסן פרנסיסקו. מאז Freebord הפך להיות קצר יותר וקל יותר, עם רצועות להחזקת רגליו של הרוכב תוך כדי תזוזה.

עיצוב ופיתוח

דגמי freebord מוקדמים חיקו את חיתוך הצד של סנובורד בכדי לאפשר תזוזה לצדדים, אך בהמשך נעשו תיקוני עיצוב בכדי ליצור את תנועת ההחלקה שמייחדת את חווית הרכיבה ב Freebord. סטין הבין שהגלגלים המרכזיים צריכים הטיה כיוונית ליציבות (בדגמים הראשונים השתמש בצינורות כירורגיים) וגלגלים רחבים במיוחד, רכיב קריטי של העיצוב הסופי. "לאחר שאחד הרוכבים החליק ואיבד שליטה התחלתי בעיצוב גלגל מרכזי שיוכל להסתובב 360 מעלות" אומר סטין, "ברגע שהניסוי הצליח, בניתי שני גלגלים מרכזיים והרכבתי אותם על הבורד. לאחר שניסיתי מספר צורות וגדלים, הגעתי למסקנה שרוחב, קשיחות וקעירות שיפרו את חווית הרכיבה".

האלפא 112ס"מ (Alpha 112cm) היה מודל היצור הראשון שלנו, עם קצה וחיתוך ממש כמו סנובורד, אך היה כבד וקשה לניווט בכבישים התלולים אשר אופייניים לרוכבים ב- Freebord. לכן, ב 2001 התחלנו לייצר דגם קטן יותר, קל ופשוט יותר לניווט באורך 80 ס"מ. בדגמים האלו כללו המפתחים את איגודי Skyhook S1, אשר מחזיקים את רגלי הרוכב במקום, ומהווים יתרון גדול כאשר מחליקים בירידות. האיגודים האלו הפכו בהמשך לדגם S2, שם הם מכסים את רגל הרוכב בצורה יותר טובה וקלה לניווט. בתגובה לבקשות הרוכבים, לחוויית רכיבה יותר אגרסיבית ומהירה, הצגנו בשנת 2008 את G3 עם שיפורים בעמידות וחוזק, כמו גם טביעת רגל רחבה יותר. כיום, הבורדים נעים בין 75-85 ס"מ, וכוללים חומר היבירדי מבמבוק בנוסף לבניית המייפל הסטנדרטית. כמו כן, בורדים רחבים יותר עוצבו עבור רוכבים בעלי רגליים רחבות.